Posted by: Mermaid | January 22, 2008

أمس

 يضعني الشتاء دوماً في حالة مزاجية عالية جداً … ويفعل الضباب ما لايستطيع أحد أن يفعله في أن يرسم على وجهي إبتسامة جديدة في طزاجة الهواء المنعش بعد يوم مطير. الطقس بارد جداً … أعشق تلك البرودة. تجعلني أقترب أكثر من الناس حولي في محاولة للشعور بدفء روحهم.

أمس، جلست على سريري بابتسامة ممتنة لتلك البرودة التي أشعر بها في قدميّ ولذلك النعاس المُهَدهِد. رفضت أن أنام، جلست أقرأ ولم يمر وقت طويل حتى سمعت صوت المطر القوي خارج غرفتي. حاولت أن أستمع إلى صوت العقل بألا أخرج إلى شرفتي لأن الهواء البارد ضار جداً بأنفاسي المُتعَبة، ولكن ذلك الصوت المغري لم يترك لي أي خيار سوى أن أضع الكتاب جانباً وأخرج لأستقبل المطر بوجه طفلة فرِح. تمنيت لو كنت بالخارج، ليغمرني المطر … ليملئ فراغات روحي … ليغسل آثار الدماء من على صدري وبقع الطين من على وجهي. إكتفيت بأن إقتربت من حافة الشرفة مستنشقة تلك الرياح الباردة ومستشعرة حبات المطر الكبيرة منزلقة على وجهي الدافئ. أغمضت عيني وفكرت في ثِقل روحي. أخذت أفكر لدقائق معدودة قبل أن أزفر بتردد مطلقة كل همومي ليسقطها المطر. مع ذلك الهواء المرتعش الخارج من شفتيّ سكبت تمسكي بحقي في أن ينتقم لي ربي من كل من لم يكن عادلاً معي. قررت أن أسامح كل من ضايقني، إغتابني أو ظلمني.  شعرت بخواء محبب وخفة كنت أهفو إليها منذ زمن بعيد. رفعت وجهي وإبتسمت من داخلي وتعجبت كيف بدا كل شيء آنذاك أكثر جمالاً وإكتمالاً. 

 إنسحبت على مضض إلى غرفتي بعد أن خفَّ المطر. أكملت قراءة كتابي ومازال صوت المطر يدغدغ أذني برفق.  لم يتركني النعاس طويلاً قبل أن يسقط الكتاب من يدي ويهدهدني لنوم غير قلق بلا أحلام وإبتسامة رضى تخطو بتأن على ملامحي الساكنة.


Responses

  1. I’m in the middle of the desert .. no rain here .. reading this beautiful post feels like rubbing my face in good silk .. scented silk .. so tender, fresh and creamy .. I would’ve changed a couple of words (blood, mud ..) , but it’s great just the same .. thank you .. keep them coming .. Ahmad

    PS: You’ll see rain in an entirely different perspective if you drove home on the ring road while it’s raining with not-too-good wipers :–)

  2. What is the colour of this scented silk? :))

    Thanks ya Ahmed awy :) Couldn’t think of a more beautiful description of this piece than what you said :)

    P.S.: I love driving fast on the Ring Road… but never tried it in the rains! Maybe I will….

  3. Ocean blue .. scented with pine like an Algerian pine forest in early spring ..

    PS: watch out for the dip before the Quattamia tunnel .. on the far left side of the road

    Ahmad

  4. mmmm… a dazzling colour! Never smelled Pine before… a good food for imagination! :)

    P.S.: I do not pass by the Quattamia tunnel :) But thanks for the warning :)

  5. things started fine, it turned to be coming out of someone carring the loads of the world, mud, blood, god’s revange, this means that you had all that inside from the start, but the rain provoked it to surface,
    like sighs of the of the tormented.

  6. This one slipped from me without commenting on it ya Omar… pardon me :)

    Very true… we sometimes bear within us some stuff we are not aware of, yet something happens that stirrs it and brings it to the surface. I am glad I could spill it all out :)

    Thanks for the engaging comments :)


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: