Posted by: Mermaid | June 23, 2008

يوم بطعم عصير الأناناس

 

 

.

 العشر أيام اللي فاتت كانت صعبة قوي. كنت حاسة إن هايجيلي إنهيار عصبي خاصة إني كنت كاتمة كل حاجة جوايا لحد ما رحاب شالت كل اللي كاتماه في زوري وطلعته بره… كانت عملية صعبة … كأنك بتعمل عملية اللِوَز لأسد :) إمبارح كان يوم ماينفعش ماحكيش عليه. حصلت حاجات كتيرة خليتني سعيدة جداً جداً جداً:

 

اليوم إبتدا بسالي … كلمتني من الكويت. كان صوتها واحشني بطريقة غير طبيعية. أول ماسمعتها بتقولي “آلو” بطريقتها المميزة ديه، حسيت إني في حضنها بالفعل. لا يمكن اليوم يبدأ بأي حاجة أحلى من صوت سالي الدافي :)

 

ميتو جابلي أكبر توبليرون بلاك موجود في الدنيا :) كنت عايزة أصوت واتنطط بس كان حوالينا ناس. مش عارفة إذا كانت “إنت أحسن واحد في الدنيا” بينت له قد إيه أنا ممتنة ولا لأ :)

 

سارة كريم … بنت جميلة بنضارة صغيرة … باتغاظ منها لأنها بتحسسني إني قصيرة :) ممكن تنفع شخصية كرتون مُفَكِرة :) قالتلي إن عجبتها تدوينة “وش الرغيف”. كنت سعيدة جداً لأني ماكنتش أعرف أصلاً إن سارة بتزورني في بيتي الصغير هنا :)

 

دينا طبطبت على ضهري بعد ما إحتديت شوية على كاتب في مناقشة كتاب وقالتلي: “إنتي متضايقة؟” … كانت بتقولهالي بقلق أم طيبة وحنينة. كنت عايزة أقولها … “هاتي شيكولاتة وأنا مازعلش” :)

 

إتكلمت أنا ورحاب كالعادة قبل ما أنام. صوتها كان سعيد … سعادتها معدية :) أول ما باحس إنها بتضحك، توماتيكي ضحكتي بتبقى من الودن ديه للودن ديه :)

 

أنا ممتنة لكل الناس اللي خلت يومي ليه طعم عصير الأناناس :)

 


Responses

  1. ربنا يخلي كل أيامك بطعم عصير الأناناس طالما بتحبيه كده
    :):)
    وبعد كده لما تبقي عايزة شيكولاته تقوليلي علطول

  2. e7em… balash ya Dido… hatindamy 3ala el kalam dah :D

    Rabena yekhaleely el nass el gamila elly be te add taste and colour to my days :))

  3. I hope I can always have this positive effect on you :)

  4. Always, dear :)

  5. Mashy ya Mayada 7afawetlek mawdou3 eny shakhsya cartoonish di :D 3ala fekra I get this comment ketir gedan, and I’m glad I’m cartoonish rather than eny damy yeb2a te2il :D

    we kefaya enek metghaza eny atwal menek :D
    hehehehe

  6. LOL ya Sara :D Catoonish is good :D Ana kaman el beebol bey call me cartoonish … samaka ba2a, mermaid, we a7yanan dofda3a :D

    Next time I see you, I’ll wear a 30cm high heels :P we bardo mesh hawsal-lek :(

    Begad el blog NAWWAR bel comment beta3ek ayoha al mofakera el cartoonish :D

  7. ya Mayo you made my day with this post begad :D:D

    bass ana awel mara a3raf eno sa3adty mo3deya… walahy da compliment fazeee3… bass a7san matkoon ka2abty heya elly mo3deya :D

    Rabena yekhaleena le ba3d ya rab! :)))
    Love you …. mmm… 6 kilo we noss! :P:P

  8. Aywa ya Rou… it is mo3deya gedan :D dana men 3’eir ma3raf why you’re happy, just hearing your smiling voice makes me smile zay sayed 2eshta keda :D :D :D (mesh 3ayza tarya2a… sayed 2eshta is very cute we gameel) :)

    ya nharyyyyy…. 6 kilo we noss dah keteer awy :D hasheel el 7obb da kolo fein :D Rabena yekhaleeky leya :)

  9. مرحبا

    انا عارفة اني مش لازم اعلق..لانه البوست كدة من اوله لاخره بيحكي عن اصحابك اللي تعرفيهم في ارض الواقع..و اللي بيفرقوا معاك..و ليهم تأثير عليك..تأثير ايجابي طبعا..

    بس كنت عايزة اقول ان طريقتك في الكتابة عن مشاعرك..بتنقل المشاعر دة للقاريء آليا…باختصار كدة..البوست دة..بيخلي ايام اللي بيقرؤوه ..بطعم عصير الاناناس

    تحياتي لك…و لاصحابك المميزين ..يا رب يخليكوا لبعض دايما

    شكرا

  10. i love u dooooooodz :D

    *BIG BEAR HUG*

  11. صباح الخير يا عروبة :)

    بصراحة أنا كان نفسي إن ناس غير اللي إتكلمت عليهم في التدوينة ديه يعلقوا عليها … كنت عايزة أعرف إذا كانت قدرت توصل أنا حاسة بإيه للناس اللي مش involved (معلش، ماعرفتش أجيبها بالعربي ديه) :)

    أنا سعيدة إن يومك كان بطعم الأناناس هو كمان :)

    بجد شكراً شكراً شكراً :)

  12. Solaaaaaaaaaaa :))

    Yaahhh… I miss that hug awyyyyy :(

    Love you, love you, love you :D

    @–}—-

  13. طب أوكى أوكى
    أنا مش من الناس اللى فى التدوينة دية وبعلق
    :D
    اولا سعيدة إنك كنتى سعيدة ولو إنها جت متأخرة

    يوب.. وصلتى كل الألوان المفرحة فى الدنيا كلها
    بس قوليلى يا عروسة البحر إنتى.. وإشمعنى عصير الأناناس؟
    :D

  14. Ya salam… da enty menawara el blog y Blue :))

    Pineapple juice da agmal 7aga fel donia :D enty mate3rafeesh keda?! It is yellow (a happy colour), smells awesome (of tropical beaches) and tasts like nothing else (not too strong yet subtly penetrating) :) Feeh ay 7aga agmal men keda? :D

  15. meen el kateb elly enty haza2tee…3ayza a3raf awiiiiiiii

  16. e7em…. Mikawy Saeed who wrote “Taghreedet el Bag3a”!!! Bass it was not tahzee2… it was more of “e7tadeit 3aleih we kont hanot fe kersho” :D


Leave a Reply

Categories

