Posted by: Mermaid | April 12, 2010

!!!قاللك عايز أغير

كنت في تاكسي مع أمي في السعودية وركب معانا راجل كبير.. مصري. ده الحوار اللي دار بينا.ا

الراجل: وحضرتك يا حاجة معاكي ولاد؟ا

ماما: آه الحمد لله معايا أربع بنات.ا

الراجل: أنا بقى مجوز ولادي الأربعة.ا

ماما: ما شاء الله.ا

(أنا ساكتة كل ده)

الراجل: وفي حد من بناتك مش متجوز؟ا

ماما: آه، ميادة (وشاورت عليا) ورغدة.ا

(قرون الإستشعار عندي إبتدت تقف)

الراجل: أصل أنا بافكر أغير أم العيال.ا

ا(ماما إرتبكت وماعرفتش ترد وراحت ضغطت عليا بكوعها عشان ماتكلمش عشان هي عارفة أنا لساني مابيفضلش جوا بُقي في الحاجات ديه. بس تقول لمين!)ا

أنا: عايز تغير أم العيال؟!!! هي بدلة جربتها وماعجبتكش فا هاتغيرها؟!!!ا

ا(ماما غمزتلي بكوعها تاني. والله كوع الست صعب عليا لأنها لو قعدت للصبح تغمزلي ما كنت هاسكت!)ا

الراجل: لأ، أصل رغم الغنى (أنا في سري: آآآآه الغنى… بلا نيلة!) بس نكدية.ا

أنا: ولما هي نكدية، مانفصلتش عنها ليه من زمان؟ا

الراجل: لأ يعني عشان العيال.ا

أنا (بسخرية): آآآه… العيال!ا

الراجل أنقذه إننا وصلنا للفندق. كنت عايزة أقول له: “يا راجل بلاش نكران جميل. وبعدين إتلم دا أنا قد ولادك!”ا

كلمة واحدة في بالي دلوقتي… قطيعة!ا


Responses

  1. May I add
    2atee3a te2ta3 el regala welly bey3meloh
    we yetoob 3ala kol om 3eyal mn amthal el 7ag dah

    2ader kareem

  2. LOL… hilaious!!!
    khally el sha3b ye3eeesh! :D

    Khaltek Yousra 2aletha men seneen:

    “yakhtchy keda yenfa3 we keda yenfa3!” :D

  3. heeeh .. dammy et7ara2 3ala akher el lel!

    danty mo2addaba be shakl, ana ghaleban kont hanott 2oddam we armeh men el shebbak.

    2al 3ayez yeghayyar omm el 3eyal 2al .. fel taxi ya 7aywan? fel taxi?!!

    we 3ayez ‘teghayyarha’? .. ya__

    ana haskot hena la7san law kammelt has2at fe nazarko :S

  4. Shaimaa,

    Amen to that!

    Rou,

    Mesh Yousra bardo elly 2alet “yakhtchy erdemy 3aly 2ablo bel neela el ko7ly”? :D

    Ibraheem,

    Ana kont 3ayza 2a2ata3o! Bass kont habahdel hodoomy be dammo! Bezzabt… did you see the word he used? “2aghayarha”!!!! Begad…. hatalafaz!

  5. Ya Mayoooo, betfakkarinii liiiih?? :D
    I had a very similar experience, la2 we eih ba2a, kan fiha 7ewarat we neqashat ezai ana msh mowaf2a :)
    Ya3ny I should’ve ended up being Mm Gahlan :DDD

  6. I feel sorry for his kids more than i feel sorry for the mother, because she can simply cut her relationship with him and consider him dead or something but his kids for them he will be always their father no matter what and they have to respect him and deal with him and if he used to be a good father that will make their life more difficult. I feel sorry for me and for every women out there who plays the ” what if ” questions in her mind and makes scenarios because these days we have to expect such thing it is not and exception any more it is the norm .

  7. this is true, in real life, these days many young virgin females accept this type of men, i know at least two examples :((( shayfeen weselna lfein :s:s

  8. LO,

    ekhs 3aleiky… keda tedaya3y el FORSA men edeiky?!!! Hatendamy! ;)

    Zahra,

    No, I feel more sorry for the mother. After marrying off four kids, I do not think she would be able to cut her life from her husband! Lil 2asaf she’d be fatally attached to him. The kids won’t feel as hurt as the mother. It’s her womanhood that is hurt here not theirs.

    Thanks for passing by and for the intriguing comment :)

    Chaimaa,

    This is SAD :(

  9. I can’t comment from the laughing hysteria that I am having, begad mesh ader

  10. looool ya Meto :D Although I expected waslet shatayem 3ala el ragel :D Bass el de7k a7san bardo :D

  11. el ragel dah yadoob yedde7ek 3aleeh…. way to go meto!

  12. للأسف هذه العقلية لا يحملها متقدمو السن من الرجال..و لكن ايضا بعض الشباب..حتى انني قرأت مرة شكوى لاحدهم يشتكي من البنات ..لانه لا توجد واحدة منهم تقبل الزواج به عندما يخبرها انه سيتزوج عليها مستقبلا!!!!

    المهم..في بنات غيرك كتير..و من سن اولاده بردة..حتقبل تتزوجه…يعني هو حيغير حيغير!!!

    و لا عزاء لام العيال!!

  13. يا عروبة…

    دي مصيبة! لا حول ولا قوة إلا بالله!

    طيب ليه الواحد يتجوز بأة؟

  14. مساء الخير

    مممممم…انا مسافرة السعودية اليومين دول….تؤمريني بحاجة؟؟؟

    بس انا بدعي اني مقابلش حد زي الاخ اللي انت تكلمت عليه في البوست ..اصل اعصابي بتفلت مني بسهولة احيانا!!!

  15. أنا عايزاكي تدعيلي قوي… وادعي أني أسافر السعودية أنا كملن قريب.

    تروحي وترجعي بالسلامة يا عروبة :)


Leave a Reply

Categories

